Samarbejde om det praktiske

Bevægelsesfrihed i alt slags vejr

For at barnet kan udfolde sig bedst muligt, er det rarest at det har tøj på som det kan røre sig i - som ikke strammer - tøj som må blive snavset og som passer til vejr og vind. Regntøj er uundværligt. Husk også varmt tøj om vinteren flyverdragt, skihue, vanter, støvler mv. I bedes også aflevere skiftetøj, som vi kan have liggende på barnets plads i puslerummet, hvis vi skulle få brug for det. Sørg altid for at skrive navn i barnets tøj.

Vi har fokus på børnenes selvhjulpenhed, så tøj og sko må gerne være nemt for børnene selv at tage på og af (de store vuggestuebørn og børnehavebørn). I den forbindelse er det en god ide med todelt undertøj. Husk også sutsko. Med henblik på børnenes sikkerhed undlades så vidt muligt snore i tøjet, smykker og hårpynt.

Vask hænder!

Vi har stort fokus på smitteforebyggelse gennem rengøring og hygiejne. Derfor vil vi opfordre jer til at vaske hænder med jeres børn, når I kommer for at aflevere jeres barn i institutionen, ligeså vil vi bede jer om at spritte hænder, når I kommer for at hente barnet. I må gerne have fodtøj på i garderoberne, men I bedes tage det af når I går ind på puslerum og stuer.