Aflevering og afhentning

Personalet vil gerne tage godt mod jeres barn om morgenen, og at sikre at de får de nødvendige informationer fra jer. Hvis I kommer i rimelig tid, giver I personalet de bedste muligheder for at tage mod jeres barn i ro og mag. Vi vil opfordre til at alle børn afleveres senest kl. 8.45, da det giver en mulighed for at lande inden samlingerne starter. Hvis samlingen er i gang når I kommer, bedes I liste ind så det forstyrrer samlingen mindst muligt. Det er forskelligt hvordan børn og forældre siger farvel til hinanden, men det er rart, hvis I selv gør opmærksom på når I ønsker at gå, så vil personalet sige farvel sammen med jeres barn.

Det kan være en hjælp for personalet, hvis I skriver besked på Aula om hvad tid I henter, samt orienter personalet hvis det er andre end jer selv som skal hente jeres barn. Vi må ikke udlevere barnet til andre medmindre det er aftalt på forhånd. Ønsker I at aflevere jeres barn senere end kl.8.45 kan det naturligvis lade sig gøre, men I bedes aftale det med personalet forinden.

De fleste børn bliver hentet inden lukketid. Personalet har fri kl.17, og det betyder at forældre skal forlade institutionen med barnet til lukketid. Bliver I forhindret i at hente jeres barn til lukketid, bedes I ringe og aftale nærmere med personalet. Personalet vil gøre hvad de kan for at gøre situationen så hyggelig som mulig for barnet f.eks. ved at spille eller læse med barnet eller måske gå i køkkenet for finde en snack. Når I henter barnet, vil personalet bede jer om at udfylde en blanket, hvor I skriver under på at I har hentet barnet for sent og oplyser årsagen hertil. Afhængig af situationen kan personale og ledelse beslutte at kontakte Den sociale Døgnvagt.